Πέμπτη, 30 Μαρτίου 2017

Η Green Cola βρήκε τη συνταγή του κέρδους


Είναι η εταιρεία που άνοιξε το δρόμο σε μία νέα κατηγορία αναψυκτικών, αυτόν της στέβιας, καταφέρνoντας να κερδίσει σημαντικά μερίδια αγοράς ακόμη και από τους ισχυρούς ανταγωνιστές της.


Ο λόγος για την Green Cola που αν και δημιουργήθηκε μεσούσης της κρίσης έχει καταφέρει να κερδίζει την προτίμηση ολοένα και περισσότερων καταναλωτών. Είναι ενδεικτικό ότι τον Ιανουάριο του 2017 όταν η αγορά αναψυκτικών κατέγραφε απώλειες, η Green Cola κατάφερε να καταγράψει άνοδο 5% στις πωλήσεις της. 

Μάλιστα η επιτυχία της Green Cola οδήγησε πολλούς παίκτες της αγοράς στην δημιουργία αντίστοιχων προϊόντων με στέβια, όπως την Coca Cola Τρία Έψιλον, η οποία κυκλοφόρησε στις 27 Μαρτίου την Coca Cola Στέβια. 
Το 2016 η βιομηχανία αναψυκτικών Green Cola Ελλάς, κατέκτησε την δεύτερη θέση στα προϊόντα τύπου Cola σε μεγάλες αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Η επιχείρηση αποτελεί μετεξέλιξη της εταιρείας παραγωγής αναψυκτικών με την επωνυμία Ενωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών (ΕΠΑΠ), που συστάθηκε ως Α.Ε. στη Λεπτή Ορεστιάδας του νομού Εβρου το 1986 και προϋπήρχε με άλλη νομική μορφή στην ίδια περιοχή από το 1959, ενώ επί 25 χρόνια παρήγαγε αναψυκτικά και για την Coca - Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως. Το 2010 η ΕΠΑΠ προχώρησε σε στρατηγική αναδιάρθρωση της δομής της και από το 2011 απέκτησε βασικό μέτοχό της τον Περ. Βενιέρη, ανώτερο στέλεχος επί πολλά έτη της Coca - Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2012 κυκλοφόρησε το προϊόν «Green Cola», υποστηρίζοντάς το με διαφημιστική καμπάνια με το σύνθημα «Ξεcola και διάλεξε ελληνικά». Το 2013 κυκλοφόρησε σειρά αναψυκτικών με το σήμα «BLE», ενώ το 2015 στο μετοχικό της κεφάλαιο εισήλθε, με μερίδιο 25%, ο Ιω. Χήτος.

Παράγει και εμφιαλώνει αναψυκτικά για ίδιο λογαριασμό και για τρίτους στις εγκαταστάσεις της στην Ορεστιάδα, όπου και εδρεύει, σε έκταση 20.000 τ.μ., διαθέτοντας τρεις γραμμές για την παραγωγή αναψυκτικών σε γυάλινη φιάλη, κουτί αλουμινίου και πλαστική φιάλη. Από το 2014 έχει αναθέσει την εμφιάλωση μέρους των προϊόντων της στην Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αργολίδος, που είναι γνωστή στην αγορά και με το σήμα «ΡΕΑ». 

Εχει στο ενεργητικό της εξαγωγές στις χώρες Αυστραλία, Βέλγιο, Γερμανία, Εσθονία, Ισραήλ, Κύπρος, Κίνα, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σουηδία. Τα προϊόντα της φέρουν τα εμπορικά σήματα «Green Cola», «Pure Cola», «BLE», «GR8», «Mix & Match» και «Green Mountain». Η προϊοντική γκάμα της περιλαμβάνει προϊόντα Cola, Cola χωρίς ζάχαρη, πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα, σόδα, τόνικ και κοκτέιλ.

Σύμφωνα με τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της για το 2015, οι οποίες δημοσιεύτηκαν στο ΓΕΜΗ με μεγάλη καθυστέρηση, η βιομηχανία το 2015 κατέγραψε αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 50%. Επίσης, εμφάνισε ζημιές προ φόρων και μετά φόρων, καθώς διενήργησε συνολική πρόβλεψη επισφαλών απαιτήσεων ποσού 1,04 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσό 0,72 εκατ. ευρώ αφορούσε απαιτήσεις από τη λιανεμπορική αλυσίδα «Μαρινόπουλος», που δήλωσε αδυναμία πληρωμών. Η συνολική έκθεση της εταιρείας στη συγκεκριμένη αλυσίδα λιανεμπορίου ήταν 2,35 εκατ. ευρώ και καλυπτόταν ασφαλιστικά για ποσό 0,80 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι οι συνολικές πωλήσεις της Green Cola τη χρονική περίοδο 2005-2015, δηλαδή στο διάστημα των έντεκα αυτών ετών συμπεριλαμβανομένων των ετών που ονομαζόταν ΕΠΑΠ, ανήλθαν σε 43,25 εκατ. ευρώ. ΤΟ μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των πωλήσεών της την περίοδο 2005-2015 ανέρχεται σε 135,5%.



Ελένη Μπότα



ΠΗΓΗ


Το blog στηρίζει τα Ελληνικά Προϊόντα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων.

Εμείς απλά τα δημοσιεύουμε και η αξιολόγησή τους επαφίεται στη κρίση του αναγνώστη.

Αποποιούμαστε κάθε νομικής ευθύνης για την ακρίβεια των γραφομένων σε άλλα ιστολόγια ή ιστοσελίδες